Červená vládne slevám


Červená barva stimuluje, vyvolává vzrušení, vybízí k akci. Také aktivuje pozornost, symbolizuje energii a hodnotu. Proto se ideálně váže k marketingovému promu a komunikaci výprodejů a slev.

Nikola Hurychová se vydala s fotoaparátem do obchodního centra Anděl na Smíchově a Michael Franče do OC Černá růže a pražských ulic, aby paralelně zdokumentovali slevový trend napříč obchody s módou, doplňky i kosmetikou. Jak moc se liší české výlohy od těch zahraničních? A co mají naopak společného?

Nejprve se podívejme na Anděl. Červená je všude. Na polepech, na pozadí výloh, na figurínách, v interiéru. Zajímavě je využita třeba na kartonovém návleku na bezpečnostním zařízení ve vstupu do obchodu. Návlek je jednoduchý na výrobu a dotváří celkový vzhled vchodu butiku. Stejně dobře jako papír se dá využít kus látky nebo třeba navinutá stuha.




Častým výjevem je vedle červené barvy také prostý nápis SLEVA. Obchody se v Česku předhánějí v tom, kolika jazyky kdo vládne - slevy se vyjímají v angličtině, italštině, španělštině, francouzštině i ruštině.

Mnohé figuríny jsou po vzoru zahraničních mateřských firem oblečeny do slevových kombinéz či triček, které komunikují většinou procentuální snížení ceny.




Oblíbené jsou též slevové pruhy. Červené, případně ostře žluté, signální.



Několik obchodů vsadilo na minimalismus a drobný nápad - Zara, Tommy Hilfiger, Lacoste, Intimissimi, C&A, Tally Weijl. A vyplatilo se. Jejich výlohy vypadají jinak a dokážou na sebe stáhnout větší pozornost.






Všímáme si však dílčího trendu - některé obchody prezentují výprodeje úžeji a spíše v interiéru, spoléhají na to, že o slevách informuje většina okolních obchodů a zákazníci tak jako tak přijdou.

V Aldo si se slevami poradili nejlépe, výlohu vyplnili vlastními nákupními taškami, které mají spoustu výhod:

  1. jsou hned k dispozici

  2. dají se znovu použít

  3. jsou zdarma

  4. je na nich logo




Červená se monotónně line i pražskými ulicemi.





A tak jsme se tentokrát soustředili na textovou stránku výloh. A zjistili jsme, že se prodejci nejčastějí drží jednoho ze tří mustrů, kterými se snaží trumfnout konkurenci, a sice:


1. upozorňujeme na blížící se konec výprodeje (Nabídka platí do vyprodání zásob / Slevy – poslední dny)

2. podtrhujeme důležitost, výhodnost nebo atraktivitu výprodeje (The big sale / Nyní ještě více zlevněno/ Nové zboží ve slevě)



3. slibujeme další slevy a výhody (Podlehněte nové kolekci a získejte 30% slevu na další nákup na podzim / Další slevy/ Další snížení cen)









#slevy #témaměsíce #sezónnívýprodej #marketing

Featured Posts
Posts Are Coming Soon
Stay tuned...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square