Šťavnatou kolekci podtrhuje svěží výloha

Dům módy na Václavském náměstí se rozhodl změnit styl prezentace zboží novým konceptem výloh. Zadání bylo jasné - přinést především změnu oproti stávajícímu stylu. Představa obchodního domu byla, že chce pravidelně a poměrně často promovat nové kolekce a dávat do výlohy co nejvíce zboží. Konstruktivní debata s designérkou Zuzanou Stiefovou a výlohovou marketingovou specialistkou Marcelou Holečkovou však přinesla své ovoce a studio Ve výloze mohlo realizovat výlohu dle svého přesvědčení – nepřeplácanou zbožím, ale tak, aby skutečně vynikly dílčí prvky kolekce.


„Zakázka byla v mnoha ohledech specifická,“ vypráví designérka Zuzana. „Po produkční a kreativní stránce jsem si ji vedla od začátku do konce sama, což znamenalo, že jsem si musela výlohu sama osobně přeměřit, navrhnout řešení několika záludností, vytvořit kreativu, promyslet technické řešení a poté vše zprodukovat a naaranžovat.“


Výloha Domu módy, kterou Zuzana připravovala, měla několik nevýhodných parametrů. Jednak zužující se zadní stranu, nepěkné linoleum na podlaze, dveře ke vstupu do výlohy, které bylo nutné nenápadně zakrýt tapetou, a především netypický vstup do výlohy – dvířka ve výšce jednoho a půl metru nad zemí. Zuzana tak musela všechny těžší věci do výlohy stěhovat s pomocí asistenta, který jí je podával. Samotná výloha je ale krásně orientovaná ke zrakům okolojdoucích a má také nově instalovaná bodová světla směřující na figuríny, aby se barva i teplo světla sladilo s ostatními výlohami Domu módy.


„Zakázka v Domu módy probíhala tak, že jsem připravila tři variabilní koncepty, které jsem prezentovala obchodnímu domu. Paní majitelka mi poté představila dvě nové kolekce – černobílou a barevnou. Já jsem pak podle nich mírně zadaptovala předpřipravené koncepty. Po operativním schválení panem Dostálem z marketingu jsem začala návrh realizovat tak, aby kolekce i dekorace vzájemně ladily a podporovaly se,“ vysvětluje Zuzana.


Jako stěžejní motiv si vybrala listí. Původní záměr byl realizovat návrh jako polep, ale vzhledem k rychlému průběhu zakázky se Zuzana rozhodla návrhy natisknout na barevný papír o vyšší gramáži, který nastříhala do tvaru listí a připevnila na sklo výlohy pomocí speciálního lepicího archu 3M z výlohového e-shopu, který studio Ve výloze využilo i při instalaci výlohy v Trenýrkárně.

„Kolekce je hodně barevná a vzorově výrazná, nechtěla jsem ji přeplácat, a proto jsem se rozhodla, že do hlavní role postavím krásné křesílko, které do výlohy zapůjčilo studio Ve výloze. Od křesla se začal odvíjet výběr tapet i listů. Poté se do výkladu instalovaly už jen zvolené oděvy z kolekce,“ popisuje tvůrčí proces designérka.

Nejvíce času na realizaci zakázky zabrala příprava listí, které Zuzana sama vyráběla, pak také shánění vhodného dekoru a odstínu tapety tak, aby byl dostupný v potřebném množství skladem v Praze. Termín dodání byl totiž velmi důležitý. Nelehká byla také instalace tapet, které se na zeď instalovaly sponkovačkou. Designérka musela odvést při aranžování precizní práci, aby se jí podařilo elegantně zakrýt všechny elektrokrabičky a dveře. Dům módy nakoupil do výlohy čtyři nové figuríny, na které pak Zuzana naaranžovala vybrané modely.


„Z podoby výlohy mám ve výsledku velkou radost,“ kvituje designérka. „Proč? Protože působí nesmírně čistě, luxusněji, než kdyby v ní byla přemíra dekorací.“


Realizace a fotografie: Zuzana Stiefová a Marcela Holečková


#proměny #móda #jaro

Featured Posts
Posts Are Coming Soon
Stay tuned...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square