Lékárna v elegantním kabátku

31. 10. 2014 , Kateřina Suchanková , Aranžování, Lékárny, Máme hotovo, Proměny | 1 comment

Proč by výlohu lékárny měly tapetovat jen reklamní plakáty farmaceutických firem, když v ní může lákat dovnitř třeba luxusní kosmetika, rozkvetlé květiny a elegantní satén? Do prodejny, která už od začátku přizná, že nabízí i něco jiného než léky, nakouknou zákazníci i přesto, že žádné životabudiče zrovna nepotřebují. Přesně takový byl záměr u jedné z pražských lékáren.

„Po konzultaci s klientkou, kdy jsme uvažovali nad různými styly, jsme pro výlohu zvolili především důraz na kosmetické produkty a s nimi spojený i nádech luxusu,“ uvádí spolupráci designérka Zuzana Stiefová. „K tomuto účelu výborně posloužilo barevné ladění do zlaté a červené, které vycházelo už ze samotné barvy rámů výloh.“

Kdyby výloha zůstala příliš prázdná, bylo by z ulice hodně vidět na samotnou laboratoř. „Snažila jsem se výklad vykrýt jak horizontálně, tak vertikálně, a odvést tak pozornost od interiéru. Spodní část zahalil červený satén, rozkvetlé pivoňky, elegantní kufříky od značky Kazeto (link) a krabičky zdobené saténovými stuhami. Do nich jsem umístila samotné produkty, které pak díky tomu působily jako dárečky,“ popisuje výtvarnice.

„Po kufřících jsem sáhla i proto, že byly rychle po ruce. Širokou škálu zboží od firmy Kazeto a nejrůznější boxy a krabice lze koupit přímo v e-shopu Vevýloze.cz, stejně tak samolepicí očka a vlasce na upevnění dalších komponentů výlohy,“ dodává Zuzana. „Kruhové cedule s logy kosmetických značek jsme navrhli my, grafické detaily a samotný tisk si pak zajišťoval klient.“

Specifickým prvkem je obrazovka, která slouží jako prostor pro aktuální reklamní sdělení lékárny. Tu bylo potřeba sladit se zbytkem dekorací a přitom ji nezastínit. Proto ji nyní zdobí speciální rám z materiálu kappa ve zlatém starožitném designu. Na malířském stojanu navíc displej působí jako umělecký obraz.

„Instalace byla poměrně náročná, protože jsme ji realizovali v otvírací době, kdy do lékárny chodili zákazníci. Museli jsme tedy brát ohled na to, abychom nenarušili běžný provoz,“ uzavírá Zuzana Stiefová. Aby mohla být výloha využívána dlouhodobě, volila designérka především odolné a nadčasové materiály, které navíc nahrávají i případným sezónním obměnám. Červená nadčasová barva navíc bude „in“ jak na podzim a před Vánoci, tak třeba na jaře.

Návrh: Zuzana Stiefová
Realizace: Zuzana Stiefová

Pokračovat ve čtení →

 
Nahoru